Roetfilter

Dpf egr service
DPF (permanent) uitschakelen – bent u opzoek naar een permanente oplossing voor DPF problemen? Door de DPF softwarematig uit te schakelen wordt de roetfilter buitenspel gezet. Car assistBV is vooroplopend met software development voor de automotive branche. Door in de motorcomputer de DPF softwarematig weg te schrijven kunnen wij voor u de DPF in veel gevallen 100% softwarematig uitschakelen. Hiermee neem je storingen weg rond de DPF en sluit je deze richting toekomst uit.

EGR Service
EGR problemen met uw auto of bestelwagen en wilt u deze wegprogrammeren en uitschakelen?

Voordelen EGR wegschrijven
Grote besparing op hoge reparatiekosten
De vervuiling in de motor wordt met grote mate verminderd
Vervanging of reiniging van de EGR is definitief uitgesloten
Lager brandstofverbruik. Dit omdat er constant schone lucht wordt aangezogen en dus geen gerecyclede lucht
U komt met een weggeschreven EGR klep door de APK keuring
EGR Klep uitschakelen is enkel een softwarematige aanpassing, in de meeste gevallen klaar terwijl u wacht.

Wat is een EGR klep
De EGR klep zit in alle moderne auto’s, zowel in diesel- als benzinemotoren zit deze EGR klep. Bij de benzinemotoren zijn de gevolgen van vervuiling vele malen lager als bij een dieselmotor. Dit komt omdat er bij een dieselmotor roet in de uitlaatgassen zit.
Het werkingsprincipe van de EGR klep is dat hij de uitlaatgassen terugvoert de cilinder in. Dit moet er voor zorgen dat het NOx gehalte in de uitlaatgassen omlaag gebracht wordt (NOx ontstaat door een overschot aan lucht tijdens de verbranding). Door het terugvoeren van de uitlaatgassen die zuurstofarm zijn, wordt het luchtoverschot tijdens de verbranding verminderd. Hierdoor is de eindtemperatuur in de cilinder na verbranding lager en is het NOx gehalte dus gereduceerd

Nadeel van het EGR systeem
Omdat de uitlaatgas van een dieselmotor roet met zich meebrengt hoopt dit zich op in diverse leidingen, slangen en buizen. Na verloop van tijd vormt zich een flinke roet laag (denk hierbij vooral aan de inlaat en de EGR-klep zelf). Dit lijkt onschuldig, echter naar mate de tijd/kilometers verstrijken wordt de laag roet aan de binnenkant van die leidingen/slangen en buizen steeds dikker. Hierdoor worden de doorgangen ( met name in het inlaattraject ) steeds kleiner.
Het gevolg hiervan is, dat er minder lucht de cilinder in kan, waardoor het mengsel van zichzelf ( zonder werking van de EGR-klep ) al armer wordt. Dit leidt tot vermogensverlies en meestal gaat de auto dan roken.

De uitlaatgassen, die roetdeeltjes bevatten, gaan door het hele traject aan de wanden en kleppen zitten, zoals hiervoor al beschreven. Omdat de roetophopingen op de EGR-klep na verloop van tijd dusdanig groot is, kan de klep niet meer volledig afsluiten en krijg je valse lucht ( lucht die in de cilinder komt die niet mee berekend is door de luchtmassameter ) in het systeem.
Omdat de klep niet afsluit is het inlaattraject niet meer afgesloten volgens de berekenigen van de fabrikant en zal het dus ook niet zijn werk doen zoals het bedoeld is. De klep zal dan dus schoongemaakt moeten worden of zal in het ergste geval vervangen moeten worden, wat voor hoge reparatiekosten kan zorgen. Dit geldt hetzelfde voor de inlaat van de motor die dan ook schoongemaakt of vervangen dient te worden.
Wij hebben hier een voordelige en zeer effectieve oplossing voor: We schakelen / verwijderen de EGR uit de software van de ECU en schrijven de storing weg.

Mogelijke foutcodes EGR klep
P0401 – P0402 – P0403 – P0409 – P0411 – P0490 – P1351 – P4501 – P0698 – P2BAB – P2BAC

Bedrijfs informatie

Car assist

Handelstraat 20-A
6851 EH Huissen

Openingstijden

Ma: 9.00 -18.00
Di: 9.00 -18.00
Wo: 9.00 -18.00
Do: 9.00 -18.00
Vrij: 9.00 -18.00
Zat:  Gesloten
Zon: Gesloten

Contact formulier